onsdag 16 september 2009

3 dagar kvar

Ikväll blev det Packat & Klart.
När jag hade fått ner alla grejer och lyckats stänga locket slog det mig plötsligt att jag hade 3 par skor som också ska slåss om utrymmet. Fråga mig inte hur det gick till, men 5 minuter senare var det fixat.
Tur att jag har en flexibel resväska.
Nu återstår bara teknik-grejerna, d.v.s. 2 kameror, videokamera, kikare, kamerastativ, telefon, en massa batterier, 6 olika laddare till alla möjliga grejer o.s.v.
Nu känner jag mig nöjd med packningen och sköljer ned den med en Falcon Bayerskt.

Det blev lite körigt på jobbet idag igen. Ännu en gång var det en server som helt plötsligt slutade funka. Försökte starta om den men den var stendöd. Den servern sköter backup:en på hela företagets samlade data.
-Shit, tänkte jag . Den här hinner jag aldrig fixa innan jag ska ha semester. Men vi kan ju inte vara utan backup en och en halv vecka.
Efter lite skruvande och mekande visade det sig att det var fel på strömbrytaren, och efter ytterligare mekande lyckades jag laga den och allt var frid och fröjd.
Fan vad det kändes skönt.
Allt annat strul på jobbet ska jag skona er ifrån den här gången.

Mina nya glasögon förvränger verkligheten för mig. När jag tittar på bildskärmen ser den ut så här:









Efter jobbet åkte jag till optikern för att klaga. Han påstod att bågarna var för "glada" och att hjärnan kommer att vänja sig. Jag svarade att "det vore väl bättre om jag var glad och hjärnan fick uppleva verkligheten som den är".
Just nu skiter jag i det, eftersom jag bara ska glasögonen på jobbet :-)
I morgon är det torsdag.
Alla människor man frågar säger att fredagar är veckans bästa dag eftersom då är det snart lördag. ( Smaka på den ett tag ! ).
Nu är jag ju redan ledig på fredagar eftersom vi jobbar 4-dagarsvecka. Det borde innebära att torsdagar är veckans bästa dag för mig. Knepigt.
Dom flesta tycker också att våren är bästa årstiden för att då är det snart sommar.
För mig är längtan bästa fasen, för då är det snart dags för resa.
Håll med om att det är knepigt !
Vi har alltså ett mycket stort behov av att ha något att se fram emot.
Gonatt

1 kommentar:

  1. mm, och några har bara jobb att se fram emot. och sex-sjudagarsvecka. jävligt orättvist. tycker jag på storgatan. det är väl förresten inte konstigt att allt är konstigt för dig när du har förvridit hjärnan med nya glasögaon? harebra. K

    SvaraRadera

Bloggintresserade