tisdag 15 september 2009

4 dagar kvar


Nu befinner jag mig i ett intensivt skede av längtansfasen. ( Längtar som fasen :-).
4 dagar till avresedatum. Börjar kolla vädret i området. Det ser inget vidare ut.
Just nu är det riktigt oväder i nordvästra Italien, men det är säkert bra, för då hinner det regna ifrån sig tills vi anländer .
Vi åker tåg från Sundsvall till Arlanda på lördag eftermiddag. Där övernattar vi på Rest & Fly, Arlandas eget ”lyxhotell” där rummens storlek är 2x2 m, med plats för 4 personer.
Planet går väldigt tidigt på Söndag morgon, men det är bara bra för då kommer vi till Milano på förmiddan och får tillfälle att utforska staden lite. A föreslog igår att vi skulle gå och titta på fotboll. Milan spelar hemmamatch mot Bologna. Men vi konstaterade att det var både för dyrt och i senaste laget att boka det nu.
Jag har inte packat ännu, men jag har börjat plocka fram dom grejer som ska med.

De två arbetsdagar som återstår innan avresan känns inte så inspirerande. Hoppas att alla datorer och system kommer att fungera hyfsat till veckan. Eftersom jag är ensam på min avdelning har jag varit tvungen att ragga ihop ersättare från Stockholm, Helsingfors och England när det gäller IT-supporten. Jag har meddelat alla att jag kommer att vara ”uncontactable” hela veckan.


Får jag fresta med en vacker bild från Portofini, känd för alla lyxiga båtar som lägger till i hamnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade