torsdag 15 oktober 2009

Den nya svininfluensan



Torsdag 2009-10-15
Idag har jag vaccinerat mig mot grissjukan.
Eller "den nya influensan" som man ska kalla den.
Jag undrar: -Vad ska man då kalla nästa influensa. ???
Men jag måste erkänna att det blev en besvikelse.
Proceduren ägde rum på kommunpalatset. Jag hade förväntat mig en jättelång kö, ringlande långt ut på gatan.
Och en paradorkester med bensprattel, banderoller, kaffe med vienerbröd och ett tjusigt diplom efteråt.
Men inte då !
Jag trodde att jag hade kommit fel. Ingen kö alls. Mottagningskommittén bestod av några äldre damer i min ålder.
Jag hade laddat upp med massor av bevis för att jag tillhör en riskgrupp, men dom frågade inte ens om det.
Jag hade laddat ned en blankett från landstinget hemsida och fyllt i den i förväg, så att det skulle gå lite snabbare.
Direkt när jag kom in fick jag en liten lapp.
- Du kan gå in där, sa en av damerna.
En annan tant (lite äldre) stack mig i armen, åsså var det över på några sekunder.
Århundradets hype blev lika dramatiskt som ett myggbett.
- Om du vill kan du komma tillbaka om tre veckor och göra om det, sa tanten.
- Gärna, ljög jag.
- Nu ska du sitta ned där ute och vänta i 10 minuter för säkerhets skull, sa tanten.
- Mmmm, sa jag, samtidigt som min mobiltelefon ringde. Det var min son som ville att jag skulle åka till bilverkstan och hämta ut några reservdelar till bilen som han hade beställt.
Klockan var kvart i fem, så jag rusade ut och for i väg med bilen för att hinna dit innan dom stängde kl fem.
Två minuter i fem ryckte jag i dörren, samtidigt som jag läste på skylten för öppettider: 07:00 - 16:30.
Skit, tänkte jag och satte mig i bilen för att åka hem.
- Visst ja, Gris-sprutan, tänkte jag. Törs jag köra hem ?
Jag chansade. Och gissa vad som hände ......


................. ingenting.
Blev ni lika snopna som jag ? :-)













Utbrott av svininfluensa på norsk gård


Obs! Grisen på bilden har ingenting med det misstänkta utbrottet av svininfluensa i Norge att göra.


Nedanstående passande inlägg har jag fått av Karin.
Tack Karin !

"Det är din Första kyss och många frågor kan poppa upp i huvudet:

Är det rätt tillfälle?
Luktar jag fräscht?
Sedan tänker du . . .
'Va fan!' och bara Gör det!!! "



"Det här måste vara andra eller tredje barnet...
för mamman tog upp kameran och INTE ungen!
Tja! Vad ska man säga? Vem har inte kysst ett svin? "


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Bloggintresserade